2009. március 6., péntek

Bőrös malacsült párolt káposztával



Már régóta foglalkoztat engem ez a kérdés. Nézegettem sok receptet, de a végső lökést az akciós malacsüldő adta meg. 1000 forintért egy tekintélyes hosszúságú, gyönyörű rózsaszínű karajt kaptam.

Hozzávalók
bőrös malacsült
fokhagyma
1 fej vöröshagyma
1-2 szál zeller
1 cső zöldpaprika

köménymag
frissen őrölt bors
étolaj

A locsolgatáshoz
1-2 evőkanál méz
1 deci sör

A húst megspékeltem fokhagymagerezdekkel. Kis utat vágtam a húsba és belecsúsztattam egy-egy fokhagymagerezdet, olyan távolságot tartva, hogy lehetőleg minden majdani szeletbe jusson majd egy.

Szűk egy deci étolajba kevertem tekintélyes mennyiségű zúzott fokhagymát, frissen őrölt borsot, köménymagot és sót.

A malac bőrét beirdaltam – irdatlan nehéz volt - majd leápoltam a fokhagymás-étolajas pakolással.

Egy tűzálló tál aljára lefektettem vöröshagyma karikákat, erre kerültek a paprikakarikák, majd a zeller szárak. Ráfektetem a húst. Felöntöttem fél liter vízzel.

200 fokon másfél órát sütöttem. Közben egyszer megfordítottam, hogy mindkét fele piruljon.

Összekevertem a sört a mézzel, és másfél óra után negyedóránként meglocsolgattam vele a sültet. Így még egy órát sütöttem.


Hagymás krumplival és párolt káposztával tálaltam.

A párolt káposztába mostanában belereszelek egy-két almát is. Egy francia főzős műsorban láttam, hogy a sztárszakács hagymát is és almához illő fűszereket – fahéjat, szegfűszeget is tesz a párolt káposztába. Ennyire nem vagyok merész, de az alma édessége a bors csípősségével keveredve igencsak a kedvünkre való.

Tejfehérjementes.
Tojásmentes.

Kismamaságom egyik utolsó fellegvárát számoltam fel, 7 év után elemet cseréltettem az órámban. Egyre növekvő mértékben tagolja újra a könyörtelen perc- és óramutató számomra az időt, az „Anyu éhes vagyok, álmos vagyok, menjünk a játszótérre!” eseménysorok helyett.
Mindeközben elképedve állapítom meg, hogy az óra már 20 éves.
- 20 éves? – kérdezi a lányom.
- Igen, a 18. sz…
- …században kaptad?

Hát majdnem….











2 megjegyzés:

Fruzsi írta...

Mégis hogyan diétázzak? :D :*

H. Tünde írta...

Jajj, de megenném!!!